Способи прийому платежів в інтернет-магазинах

Як правило, інтернет-магазини намагаються надати покупцеві можливість обрати найбільш зручний спосіб платежу з декількох запропонованих. Розглянемо основні з них.

Оплата кур’єру


Це найбільш простий спосіб розрахунку, але практикується він в основному у великих містах. Такий спосіб можливий під час доставки товару кур’єром безпосередньо покупцеві.

Переваги:

  • доставка товару і його оплата відбуваються в день замовлення;
  • такий спосіб оплати не вимагає підключення його до інтернет-магазину;
  • це найбільш безпечний для покупця і продавця спосіб.

Недоліки:

  • під час доставки власними кур’єрами компанії або під час видачі замовлень в офісі небхідно працювати з касовим апаратом. Проте, якщо ви залучаєте до роботи сторонні кур’єрські служби, касовий апарат необов’язковий.

Післяплата

Суть методу полягає в оплаті товару при його отриманні в поштовому відділенні або офісі транспортної компанії. Згідно зі статистикою, такий спосіб обирає більше половини покупців інтернет-магазинів. Вони вважають його найбільш надійним під час відправлень між містами.

Переваги:

  • покупець із більшим бажанням йде на оплату товару після його отримання;
  • поштові відділення, в які можна відправити посилку з післяплатою, працюють у всіх населених пунктах країни;
  • немає необхідності в налаштуваннях такого платежу в інтернет-магазині, всі операції відбуваються оффлайн.

Недоліки:

  • необхідність запакувати товар відповідно до поштових правил;
  • заповнення паперів для відправки;
  • необхідність вистоювати немалі черги в поштових відділеннях;
  • дуже довгий (від тижня до місяця) строк отримання клієнтом посилки, а продавцем оплати;
  • часом поштові служби просто гублять посилки.

Скористатися післяплатою можна й під час відправлення транспортними компаніями. У такому випадку недолік один: післяплата - найдорожчий спосіб, оскільки покупцеві доводиться оплачувати ще й переказ грошей.

Електронні гроші

В якості системи оплати будь-який розвинений інтернет-магазин використовує електронні гроші платіжних систем WebMoney і Яндекс.Гроші. Для того щоб стати власником електронного гаманця, користувачеві не потрібно володіти якимись особливими знаннями та вміннями, тому покупці користуються ними із задоволенням.

Переваги:

  • гроші поступають на рахунок магазину практично моментально;
  • покупець здійснює полату одразу після оформлення і підтвердження замовлення, не відриваючись від комп’ютера;
  • практично у всі сучасні CMS інтегровані модулі для підключення до систем Яндекс.Гроші та WebMoney;
  • оплата електронними грошима - операція з високим ступенем безпеки, яка забезпечується різноманітними методами шифрування та використанням захищених каналів.

Недоліки:

  • необхідність реєстрації в системі атестату продавця, адаптованого для прив’язки до інтернет-магазину. Умови підключення до систем детально викладені на їхніх офіційних сайтах;
  • платіжні системи висувають певні вимоги до сайту, який повинен забезпечувати належну якість роботи і обмежувати можливості втручання зловмисників.

Термінали QIWI

Ця мережа платіжних терміналів розповсюджена в Російській Федерації. Такий спосіб більш доступний, ніж оплата електронними грошима, оскільки не вимагає програм-гаманців і створення акаунту в системі. Мережа терміналів добре розвинена, а тарифи на обслуговування достатньо лояльні.

Є готові модулі для інтеграції в платформу інтернет-магазину. Усі ці переваги роблять платежі через термінали досить перспективним напрямком.

Банківський переказ

Це не найбільш розповсюджений метод оплати, оскільки вимагає від покупця затрат часу та зусиль. Проте як один із допоміжних методів цілком має право на існування.

Переваги:

  • високий рівень безпеки транзакцій;
  • відсутність необхідності підключати будь-які модулі в інтернет-магазині, оскільки операція відбувається оффлайн.

Недоліки:

  • покупець повинен знайти час на відвідування банку і вистоювання черги в касі;
  • кошти поступають на рахунок магазину через кілька днів.

Банківська картка


Цей спосіб можна достатньо впевнено вважати найбільш зручним, а тому й розповсюдженим. У розвинених країнах оплаті банківською карткою надає перевагу більшість покупців. За даними за 2013 рік в СНД оплаті банківською карткою надали перевагу 32% покупців, і є всі підстави вважати, що по мірі зростання довіри до інтернет-магазинів число це буде збільшуватися.

Підключити оплату картками Visa/Mastercard можна через популярні платіжні шлюзи:

  • LiqPay
  • Інтеркаса
  • Robokassa

Переваги:

  • швидкість оплати;
  • зручність для покупця, який здійснює оплату, не відриваючись від комп’ютера;
  • зручність для продавця, оскільки більшість банків надають інструменти інтеграції в платформу магазину;
  • безпека платежів, які проходять по захищених каналах.

Недоліки:

  • можливість здійснення оплат в Інтернеті за замовчуванням включена не у всі картки. Активувати таку можливість через інтернет-банкінг нескладно;
  • часто покупець побоюється проводити повну передплату, пам’ятаючи відомі скандали на інтернет-аукціонах, коли продавець просто зникав разом із отриманими грошима.

Тому в нових і мало розкручених магазинах покупці швидше за все нададуть перевагу післяплаті, проте по мірі росту і розвитку магазину довіра покупців буде зростати і більшість із них перейдуть на більш зручну оплату банківською карткою.

Ви знайшли, що шукали?