Працюємо над юзабіліті: поради та рішення
Поняття “юзабіліті” включає в себе ефективність і зручність використання сайту або будь-якого інтерфейсу інтернет-користувачем. Завдання із покращення юзабіліті веб-проекту полягає в спрощенні роботи з ним і наданні користувачеві можливості більш зручної експлуатації.
Виділяють наступні компоненти, які визначають якість юзабіліті:
- Здатність навчатися. Визначається ступенем легкості виконання основних задач користувачем у випадку первинного знайомства із сайтом.
- Ефективність. Здатність користувачів виконувати основні задачі після ознайомлення з роботою сайту.
- Запам’ятовуваність. Можливість швидкого відновлення набутих навичок після тривалого періоду невикористання сайту.
- Помилки. Кількість допущених помилок під час взаємодії із сайтом, їх складність і можливість швидкого усунення.
- Задоволення. Визначається тим, наскільки приємне враження склалося від використання сайту.
Названі характеристики дають змогу оцінити ступінь зручності сайту, його недоліки і визначити шляхи подальшого розвитку та вдосконалення.
У чому полягає важливість юзабіліті?
Сучасний Інтернет висуває достатньо жорсткі вимоги до онлайн-проектів, а юзабіліті дозволяє підвищити ступінь їх виживання і конкурентоздатності.
Не отримавши достатньої інформації на головній сторінці, відвідувачі, втративши інтерес, залишають сайт. Труднощі у використанні сайту, відсутність чіткої структури, несистематизовані дані або складна для сприйняття та читання інформація також не сприяють розвиткові подальшого інтересу користувачів.
Викладену вище інформацію можна представити у вигляді певного закону юзабіліті для інтернет-комерції: не можна продати той продукт, який недоступний для пошуку споживачами. Якщо використання сайту викликає певні труднощі, то потенційні покупці одразу перейдуть на інші ресурси, якими майорять простори Інтернету.
Щоб визначити найкращі варіанти та рішення, які підвищують юзабіліті сайту, необхідно здійснювати досвідчене тестування різноманітних можливостей, вносити зміни та оновлення в дизайн і наповнення контентом, змінювати способи його розміщення і подачі. Через прямий вплив на конверсію це особливо важливо для сайтів інтернет-магазинів, оскільки зниження кількості проданого товару через відмови призводить до збитків.
Вдосконалюйте та експериментуйте!
Аналіз сайтів-конкурентів може стати відмінним джерелом нових ідей. У будь-якому напрямкові інтернет-торгівлі завжди знайдуться ті, хто вже досягнув немалих успіхів.
Виявлені в результаті вивчення особливості та позитивні моменти в роботі інший сайтів цілком можна застосувати на своєму ресурсі, додавши в них власні оригінальні рішення, синтезувавши кілька ідей в одну і таким чином покращивши юзабіліті та конверсію власного інтернет-магазину.
Може виявитися, що одного теоретичного вивчення недостатньо. Для досягнення кращих результатів слід не боятися експериментувати, застосовувати отриману інформацію на практиці, аналізувати помилки та шукати шляхи їх вирішення.
Здійснення контролю на кожному етапі експериментальної роботи дозволяє відмічати особливості в зміні поведінки користувачів. Це допомагає визначити оптимальні шляхи підвищення юзабіліті інтернет-магазину.
Практичні поради по покращенню юзабіліті
У таких проектах, як інтернет-магазини, завжди можна знайти те, що підлягає вдосконаленню. Нами вже була проаналізована суть самого поняття “юзабіліті”, його значення, а також найбільш розповсюджених помилок, які допускаються під час розробки інтернет-магазинів. Тепер ми готові запропонувати кілька практичних порад, які можна застосувати з метою покращення юзабіліті вашої торгової площадки.
Архітектура сайту. Вона повинна бути максимально зрозумілою та привабливою для користувача, містити на головній сторінці посилання на основні інформаційні категорії, зі зручною навігацією та фільтрами для пошуку товарів.
Товари на групи слід розбивати так, щоб відвідувачі могли їх класифікувати будь-яким зручним для себе чином: за ціною, виробниками, розмірами, кольорами, технічними праметрами тощо.
Зворотній дзвінок. За допомогою цієї простої функції можна продемонструвати увагу до потенційних клієнтів, забезпечити заощадження їх коштів, надати можливість отримати вичерпну інформацію, тим самим підвищити лояльність аудиторії.
Рейтинг та відгуки. Позитивний вплив на рівень конверсії здійснює можливість оцінити якість товару і залишити свій відгук після здійснення покупки. Підвищення конверсії на 1% може забезпечити подвійне збільшення прибутку інтернет-магазину.
Найпопулярніші товари. Своєрідний психологічний хід, який грунтується на тому, що людям цікава думка інших. Товар, що потрапив у список топових, викликає більше поваги, оскільки його вже придбала значна кількість покупців.
Онлайн-консультант. За допомогою онлайн-консультанту відвідувач має змогу поставити питання співробітнику магазину і отримати швидку та вичерпну відповідь, яка допомагає визначитися з вибором продукту. Останнім часом кількість сервісів, які надають подібні послуги, стрімко зростає.
Пошук. Форма пошуку є обов’язковою умовою для того, щоб відвідувач міг знайти один товар, що його цікавить, серед десятків та сотень сторінок інтернет-магазину.
"Хлібні крихти". Це простий та ефективний засіб для здійснення зручної навігації та отримання інформації про те, де саме знаходиться клієнт в даний момент.
Під замовлення. У випадку, якщо товару немає в наявності, клієнт повинен мати можливість попереднього замовлення із вказанням приблизної дати очікуваного постачання.
Реєстрація. Часто необхідність реєструватися викликає незадоволення клієнтів, особливо якщо потрібно купити якийсь один товар. Для оформлення замовлення достатньо такої інформації, як E-mail і номер телефону, а інші контакні дані можна уточнити під час здійснення дзвінка.
Зайві елементи. Перебір із графічними банерами, інформерами та іншими елементами не лише відволікає увагу клієнтів, але й часто викликає їхнє роздратування.
Форми. Велика кількість полів для заповнення забирає час і бажання щось купувати. Необхідно залишити лише найнеобхідніші запити, а якщо користувачем була допущена помилка, то слід на неї вказати.
Швидкість завантаження. Швидкість завантаження враховується під час ранжування системами, а більше половини клієнтів чекає завантаження сторінки не більше 5 секунд, переходячи потім на пошуки більш зручних сайтів.
Бокові колонки. Найбільш зручним для сприйняття є горизонтальне меню зверху або вертикальна колонка зліва. Розміщена інформація справа може бути просто не помічена більшістю користувачів.
Фільтри товарів. Серед різноманіття товарів, які пропонуються в інтернет-магазині, користувач повинен швидко та ефективно відфільтрувати те, що його цікавить. Розбиратися в роботі складних та непотрібних фільтрів просто ніхто не стане.
Статус. Відвідувач повинен бачити кількість товару, доданого в кошик. Це повинно відображатися на картці товару і за допомогою напису на значку кошика.
Перехресні пропозиції. Крос-маркетинг вже давно довів свою ефективність, тому буде доречно запропонувати відвідувачу сайту ознайомитися з додатковими або супутніми товарами.
Миттєва перевірка полів. Можливість побачити і одразу виправити помилку заощаджує час, оскільки заповнювати всю інформацію знову після перезавантаження сторінки нераціонально.
Індикатор завантаження. Контроль обробки певної інформації дає відвідувачу можливість зрозуміти, що процес йде і до його завершення слід трохи зачекати.
Якісний контент. Тексти не повинні бути беззмістовним набором ключових слів. Одна якісно написана стаття з успіхом замінить кілька “пустушок”, приверне увагу відвідувачів, а грамотне викладення сприяє формуванню поважного ставлення.
Автоматична реєстрація. Можна застосувати функцію автоматичної реєстрації покупців, які вперше роблять замовлення на сайті. Для цього слід відправити логін та пароль на вказану поштову скриньку.
Запропоновані рекомендації - це лише частина способів покращення юзабіліті інтернет-магазину. Проте впровадження в практику навіть кількох із них допоможе досягнути позитивного ефекту в підвищенні конверсії сайту.